.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

23 هزار دانشجو در مراکز پیام نور ارومیه تحصیل می‌کنند

  • 23 هزار دانشجو در مراکز پیام نور ارومیه تحصیل می‌کنند

    رئیس دانشگاه پیام نور عنوان کرد: 23 هزار دانشجوی فعال در 18 مرکز دانشگاه پیام نور استان در حال تحصیل هستند و این آمار بدون احتساب افرادی است که مرخصی گرفته یا در تحصیل خود وقفه دارند.

    به گزارش خبرگزاری دانشجو، امامعلی عاشری عصر دیروز در نشست خبری  دانشگاه پیام نور ارومیه، گفت: 169 رشته تحصیلی در دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی وجود دارد که نسبت به جذب دانشجو اقدام می‌شود؛ طرح تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور که مدتی پیش مطرح شده بود، منتفی شده و بحث مجازی شدن دانشگاه پیام نور نیز حذف شده است و این دانشگاه مانند قبل به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

    وی تصریح کرد: 23 هزار دانشجوی فعال در 18 مرکز دانشگاه پیام نور استان در حال تحصیل هستند و این آمار بدون احتساب افرادی است که مرخصی گرفته یا در تحصیل خود وقفه دارند، می‌باشد.

    رئیس دانشگاه پیام نور استان خاطرنشان کرد: در دانشگاه پیام نور 130 رشته مقطع کارشناسی و 39 رشته مقطع کارشناسی ارشد در مراکز این دانشگاه در شهرستان‌های خوی، بوکان، مهاباد، اشنویه و میاندوآب وجود دارد.  

    عاشری به مقالات دانشگاه پیام نور اشاره کرد و افزود: 448 مقاله در مجلات خارجی دارای نمای معتبر چاپ و تعداد 307 مورد مقاله نیز در مجلات داخلی دارای نمای معتبر به چاپ رسیده است؛ 1 هزار و 70 مورد از مقالات این دانشگاه در همایش‌های داخلی و 23 مورد نیز در همایش‌ خارجی ارائه شده‌اند.

    رئیس دانشگاه پیام نور استان همچنین از تعداد کتب تألیفی و ترجمه شده این دانشگاه خبر داد و گفت:115 مورد کتب تألیفی و 24مورد نیز کتب ترجمه شده توسط دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی می‌باشد.  

    عاشری تصریح کرد: برای ارتباط موثر دانشگاه با صنعت سه مرکز رشد با همکاری پارک علم و فناوری استان و منطقه آزاد ماکو افتتاح شده است و برای افتتاح این مراکز رشد رئیس پارک علم و فناوری استان زحمات بسیاری جهت تحقق این امر کشیده‌اند.

    وی تصریح کرد: چهار کارگاه آموزشی کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان در مرکز ارومیه، مهاباد، میاندوآب و ماکو دانشگاه پیام نور برگزار شد که این کارگاه‌ها با مشارکت پارک علم و فناوری استان برگزار شده‌اند.

    این مقام مسئول از انجام مقدمات برای راه‌اندازی چهار شرکت دانش بنیان خبر داد و افزود: مقدمات راه اندازی چهار شرکت دانش‌بنیان در سطح استان توسط دانشگاه پیام نور ایجاد شده است.

    وی اظهار کرد: آزمایشگاه‌های علوم پایه این دانشگاه با امکانات بسیار مناسب تجهیز شده است که این آزمایشگاه‌ها از نظر تجهیزات و امکانات می‌توانند با مراکز آزمایشگاهی دانشگاه آزاد و سراسری رقابت کنند. 

    عاشری یادآور شد: دانشجویان با همکاری بسیج دانشجویی و سپاه شهدا در پایان هر سال به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند؛ طرح حمایت از نشریات فعال در مراکز سطح استان با جدیت در دستور کار قرار دارد که تا به امروز 25 نشریه فعال در سطح استان وجود دارد و فعالیت می‌کنند.

    وی با اشاره به تخصیص وام کمک تحصیلی به دانشجویان، افزود: به 510 دانشجوی متقاضی دریافت وام در سطح استان وام کمک تحصیلی داده شد که میزان این وام دانشجویی به ازای هر داشجوی کارشناسی 300هزار تومان و در دوره کارشناسی ارشد این مبلغ یک میلیون و 150هزار تومان می‌باشد.

    وی بیان کرد: هر ماه یک کرسی آزاداندیشی در دانشگاه پیام نور برگزار می‌شود که نظرات بین دانشجویان و اساتید مورد تبادل قرار گرفته و از دیدگاه‌های یکدیگر استفاده می‌کنند.  

    این مقام مسئول افزود: مجموعا هفت پروژه‌ عمرانی در مراکز ارومیه، خوی، نقده، بوکان و میاندوآب به صورت سوله ورزشی، آزمایشگاه، ساختمان آموزشی، سوله کارگاهی در اولویت قرار داشته است؛ دو پروژه‌ سوله ورزشی ماکو در حال حاضر 95 درصد پیشرفت فیزیکی و مجتمع فرهنگی خوی با 97 درصد پیشرفت فیزیکی آماده افتتاح در هفته دولت می‌باشند.

    وی تصریح کرد: ساختمان آموزشی میاندوآب با 75درصد پیشرفت فیزیکی و مجتمع فرهنگی بوکان با 85 درصد پیشرفت فیزیکی و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 150 میلیون تومان تا پایان امسال افتتاح خواهند شد.

    رئیس دانشگاه پیام نور عنوان کرد: 170 نفر اعضای هیات علمی است که 35 نفر از این اعضا در دولت یازدهم جذب شده‌اند؛ تمامی تلاش خود را در این مجموعه انجام می‌دهیم تا خلأ موجود بین دانشگاه و صنعت را پرکنیم، هیچگونه حذفیاتی در رشته‌های دانشگاه پیام نور نخواهیم داشت.

    وی تأکید کرد: طرح تغییر اساسنامه دانشگاه پیام‌نور که مدتی پیش مطرح شده بود، منتفی شده و بحث مجازی شدن دانشگاه پیام نور نیز حذف شده است و این دانشگاه مانند قبل به فعالیت خود ادامه می‌دهد و به صورت ترکیبی کلاس‌های این دانشگاه برگزار خواهد شد.




:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : امین پارسیان
ت : یک شنبه 22 مرداد 1396
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی